טיפול בהזעת יתר

טיפול בהזעת יתר

[ninja_forms_display_form id=”19″]

טיפול בהזעת יתר

בוטוקס לטיפול בהזעת יתר (באמצעות בוטולניום טוקסין): בוטוקס הינו תכשיר רפואי המיוצר ע”פ חומר שהופק בעבר מחיידק.כיום החומר מופק בהנדסה גנטית והינו בעל שימושים מרובים.

שני התכשירים הקיימים בישראל הם בוטוקס ודיספורט. בוטוקס הינו תכשיר אמריקאי בעל אישורי FDA  ודיספורט בעל תו תקן אירופאי בעל אישור CE. בשני התכשירים מדובר בצורך הזרקות של כמויות מזעריות, התאוששות מהירה, מיעוט של תופעות לוואי וסיבוכים ותוצאה איכותית. השימוש בו החל כבר בשנות השביעים בתחום רפואת העיניים ובהמשך לצורך הקלה על מגרנות ובשימוש בשרירים מכווצים (למשל במקרים של שיתוק מוחין ותיסמונות דיסטוניה למניהם, טורטיקוליס).

שימוש נוסף בעולם הרפואה, משמש הבוטוקס לטיפול בהזעת יתר בכפות ידיים, בתי שחי וכפות רגליים.פעולותו הכימית של התכשיר מבטלת את הוראת העצב הניתנת לבלוטת הזיעה להתכווץ ולהפריש זיעה. מחסום כימי זה הסתבר כיעיל ביותר ומהווה דרך לנרמל (מלשון נורמלי) את תהליך ההזעה כך שבאזור תופרש זיעה בהתאם לצרכים גופנים אמתיים ולא באופן חסר שליטה וחסר קשר לאקלים הסובב כפי שקורה באלו הסובלים מהזעת יתר.

הטיפול עצמו הנו טיפול פשוט, “טיפול משרדי” היכול להתבצע במהלך יום העבודה. תהליך קל, פשוט, קצר ויעיל ובעל רף סיכונים נמוך בעולם הרפואה.טיפול כזה מתבצע לאחר אילחוש מקומי באמצעות קרם מאלחש הנמשך כ-60-90 דקות אולם יש גם כאלו (והם רבים/ות) היכולים לבצע טיפול זה גם ללא אילחוש מקומי.הטיפול עצמו מתבצע לאחר ניקוי האזור באופן יסודי והזרקת החומר מבוצע באופן מקומי וממוקד לבלוטות ההזעה באזורים הרלוונטים.

את השפעת החומר ניתן לראות בד”כ כשבוע לאחר מועד ההזרקה אולם לעיתים נדרשת סבלנות לתקופה של עד שלושה שבועות. לאחר כשלושה שבועות ניתן לבחון את תוצאת הפעולה ובהתאם במידה ויש צורך ניתן ל”חזק” את הטיפול בהזרקה נוספת.

 

לכמה זמן זה מחזיק?
החומר נותן את השפעתו בין 3-6 חודשים אולם הרוב נהנים מהשפעתו בממוצע 5-5.5 חודשים.

מה הסיכונים בבוטוקס?
הסיכונים מפעולה זו הינם קלים ביותר והפיכים. תופעות הלוואי יכולות לבוא לידי ביטוי בשטף דם מקומי, במקרים נדירים חולשת שריר חולפת.

מתי צריך להיזהר לפני שימוש בבוטוקס?
אנשים בעלי נטיה לדמם מוגבר אם בעקבות תכונות גנטיות (חסר בפקטורי קרישה), עקב שימוש במדללי דם (אספירין בבליעה או תכשירים במריחה המכילים ויטאמין E) או שימוש בתרופות לא קונבנציונליות (טיפולים הומאופטים) – בכל אלו יש ליידע את הרופא המטפל לפני ביצוע הפעולה. ישנם מקרים בהם יהיה צורך להפסיק את הטיפול מספר ימים לפני ביצוע הפעולה.

למי טיפול בבוטוקס להזעת יתר מתאים?
הטיפול מתאים לנשים וגברים כאחד החל מגיל ההתבגרות ועד 120.. יש לזכור כי המדובר בבעיה שהיא אסתטית הפוגעת במעל מ250,000 אלף איש בישראל. כ-50% סובלים מהזעת יתר בבתי שחי ובמעל 75% מהסובלים מהזעת יתר בבתי שחי סובלים מהזעת יתר באזורים נוספים.

יש לציין כי הסובלים מהזעת היתר מזיעים בין פי 20-40 מהנורמלי ולפיכך בעיה זו מהווה גם בעיה תפקודית וסוציאלית לא כל שכן בגיל ההתבגרות גיל בו המראה החיצוני והתופעות הנלוות עשויות להיות קריטיות בממשק וביחסים החברתיים.

מי סובל מהזעת יתר ובאיזה גיל מתחילה הבעיה?
התופעה משפיעה על שני המינים במידה זהה. אין הסבר מדויק מדוע מופיעה התופעה ואין צפי מתי היא תיפסק אם בכלל. יש כאלו היכולים לסבול מהתופעה מגיל ההתבגרות, יש כאלו באמצע שנות ה-20 וה-30 לחייהם. למעשה אין חוקיות למועד הופעת התופעה וסיבתה.

לכמחצית מהסובלים מתופעת הזעת היתר יש בני משפחה נוספים הסובלים מאותה בעיה.

לשאלות נוספות השאר/י את פרטייך ונציג מהמרפאה יצור עימך קשר בהקדם

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash

שינוי גודל פונט
ניגודיות

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?