התקרחות  גברית – ד”ר אכי פרידמן

עובדות ואגדות בנושא
ההתקרחות הגברית הינו תהליך בעל מרכיב גנטי כבד (לעיתים תוך דילוג דור או שניים). אין כל אפשרות לצפות מראש מה יהיה קצב ההתקרחות ומה תהיה מידת ההתקרחות בסופו של התהליך. הנ”ל גם עשויים להיות שונים בין גברים באותה משפחה למרות שקיים ככל הנראה מטען גנטי דומה. תהליך ההתקרחות הגברית עשוי להתחיל בגיל מוקדם. בשנים האחרונות אנו עדים לתחילת תהליך כזה כבר לקראת סופו של העשור השני לחיים. זהו תהליך הדרגתי המתחיל בהיווצרות מפרצים ההולכים ומעמיקים ביחד עם התקרחות טבעתית בפדחת. אזורים אלו מתקרבים אחד לשני ובסיומו של התהליך, במצבים של קרחת מלאה מתקבלת קרחת הדמויה לזו שהייתה לבן גוריון. ישנן מספר אגדות הנוגעות לתהליך ההתקרחות הגברית ולטיפולים אפשריים בו ואנו ננסה לעמוד על מספר דוגמאות:

  1. בהינתן תזונה נכונה לא תופיע התקרחות.
    עניני תזונה נוגעים יותר לתהליכי נשירת שיער (שבו קיים איבוד שיער בעל פוטנציאל הפיך) ולא לגבי התקרחות שבה בד”כ איבוד השיער איננו הפיך.
  1. זרימת דם פגומה בקרקפת גורמת להתקרחות.
    התקרחות נגרמת בעיקר וככל הנראה עקב הימצאות של רמות הורמון מסוים גבוהות בקרקפת או עקב רגישות מוגברת של זקיקי שיער להורמון זה. לעניין זרימת הדם אין עדויות מדעיות. אולם, יש לציין כי אחד הטיפולים המקומיים (בצורת ג’ל או ספריי) הנפוצים הינו טיפול בחומר אשר במהותו היה תכשיר טיפולי למצבי יתר לחץ דם. ההשערה היא כי חומר זה בעת מריחתו על הקרקפת משפר את זרימת הדם המקומית ובכך מסייע להאט את תהליך ההתקרחות. באותו ענין, עמידה ממושכת על הראש במטרה לשפר את זרימת הדם וע”י כך להאט את קצב ההתקרחות גם כן אינה מועילה. (בן גוריון נהג לבצע עמידות ראש והדבר לא שיפר את מצב קרחתו).
  1. קרקפת שומנית גורמת להתגברות תהליך ההתקרחות
    קרקפת שומנית והקשקשת המגיעה בעקבותיה אינם מאיצים בד”כ לא את תהליך ההתקרחות ואף לא את תהליך נשירת השיער.
  1. גילוח שיער הקרקפת מצמיח שיער חזק יותר
    אין כל קשר בין גילוח לקצב צמיחה או לקצב נשירה של השיער. על פי אותו הגיון היו צומחים על לחיים של מתגלחים זיפים נוקשים יותר ויותר ככל שהשנים חולפות.
  1. התקרחות מעידה על אינטלגנציה גבוהה
    אז איפה זה מעמיד את אלברט אינשטיין??
  1. הגבר הקירח הינו “גברי יותר”.
    ההורמון הגורם להתקרחות הוא אכן נגזרת של טסטוסטרון (ההורמון הגברי) אך ההתקרחות נובעת בד”כ מגורמים גנטיים ומהשפעות הטסטוסטרון בגוף.
[ninja_forms_display_form id=”19″]

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash

שינוי גודל פונט
ניגודיות

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?