עכשיו זה שלכת – ד”ר אכי פרידמן

על נשירת השיער לאחר הלידה
השפע של ההריון נגמר ואחרי הלידה הגיעה הנשירה הגדולה. ד”ר אכי פרידמן, מומחה ברפואת עור בקופת חולים מאוחדת, מסביר שהגורמים העיקריים לנשירת שיער הם חוסר תזונתי (בעיקר ברזל, בוויטמינים מקבוצת B ובאבץ) ומצבים של מתח, לחץ וטראומה ( וכן, גם בחוויה המעונה של הלידה פלוס התפקיד החדש “אמא” – נכנסים לקטגוריה). 

ד”ר אכי פרידמן מסביר מה אפשר (ואי אפשר) לעשות:

  1. תזונה מאוזנת : כבר בזמן תכנון ההריון חשוב להקפיד על התזונה מאוזנת ולשמור עליה לאורך ההריון ולאחריו. ככל שתקדימי, תמלאי את המאגרים ותוכלי למנוע את רוע הגזרה. נשים שלא מקפעדות על כך יכולות לסבול מנשירת שיער החל מחציו השני של ההריון.

  2. תוספי מזון : בדיקת דם יכולה לאתר רק חלק מהמדדים שיכוליםלגרום לנשירה, לכן אם ימצא חוסר כלשהו לרוב הרופא העור ימליץ על נטילת מולטי ויטמין. גם כאן, מומלץ להקדים תרופה למכה ולהקפיד טרם ההריון על נטילת ברזל וחומצה פולית (שעוזרים לא רק למניעת הנשירה). דעי שכדאי להשתמש במוצרים שרושם לך הרופא. מוצרים אלה נמצאים בפיקוח וחברות התרופות מתחייבות שמה שרשום עליהן אכן מתקיים (בניגוד לתוספים אחרים בשוק שמתחייבים שלא לגרום נזק). אגב, בניגוד לתופסי מזון, בכל הנוגע לתרופות לנשירת שיער, לא ברור אם האחרונות בטוחות בזמן הנקה, לכן מוטב להמתין איתן עד שתסיימי להיניק.

  3. טוטו-קארה-ליברל : נשים רבות מסתפרות אחרי הלידה כדי "לחזק את השורשים", אבל מדובר בפולקלור. תספורת חדשה לא תחזק את שורשייך, מה שכן, יש סיכוי שתספורת קצרה, דלילות השיער תבלוט פחות. ואם את כבר במספרה, עדיף לדחות (או לפחות לצמצם) את הפן, הצבע והשימוש בשאר חומרים הכימיים עד שהנשירה תחלוף.
[ninja_forms_display_form id=”19″]

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash

שינוי גודל פונט
ניגודיות

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?