הסרת שיער בלייזר / קרן אור – המדריך המהיר – ד”ר אכי פרידמן

מנגנון הפעולה

העברת מטען אנרגטי מהמכשיר אל פני שטח העור. אנרגיה זו אמורה לזהות אתרים בהם יש פיגמנטציה מרוכזת. הכוונה בעיקר לזקיקי (שורשי) שערות ולהרוס אותם. שורש שיערה שנחשף ונצרב ע”י כמות אנרגיה מספקת לא יחזור לתפקד שוב. מדד להצלחה טיפולית הסרת שיער כנ”ל גורמת לצמצום מהותי במספר זקיקי השיער המתפקדים ולכן קיימת כאן אופציה של דילול כמות השיער. מידת דילול זו משתנה מאתר לאתר בגוף, תלויה במספר הטיפולים ובאיכויות הטיפול. אין מצב של הסרת שיער מלאה לתמיד.

הביולוגיה של צמיחת השיער

מחזור חיי השערה נחלק לשלושה שלבים . צריך לזכור כי יש זקיקי שיער אשר אינם פעילים ועשויים להתחיל להיות פעילים בנקודה כלשהי בעתיד. לדוגמא שערות באפרכסות האוזניים העשויות להופיע בשלבים שונים של הגילאים הבוגרים ואף הולכות ומתרבות עם הזמן.

היות והביולוגיה של השערה מושפעת מגורמים שונים ובניהם גם גורמים הורמונליים יש לזכור כי טיפול לצורך הסרת שיער בגיל ההתבגרות עשוי להיות ארוך ומייגע לאור העובדה שההשפעות ההורמונליות החלות בגיל ההתבגרות פועלות פעולה “מנוגדת” וגורמות לצמיחת שיער בעוד אנו מנסים להסיר שיער.

הגורם המטפל

אנו עדים למגוון רב של מכשירים אולם יש לזכור כי בעקרון לרוב המכשירים פעילות דומה והדבר החשוב ביותר הוא שהגורם המטפל יכיר היטב את המכשיר, יתרונותיו וחסרונותיו ויידע להתאים את רף הציפיות של המטופל לרף היכולות שלו ושל המכשיר מבלי להסב נזקים מיותרים.

אזהרות

יש לזכור כי המכשיר עושה את העבודה המיטבית כאשר קיים פער מהותי ברמת הפיגמנטציה בין השיער לבין העור שמתחתיו .זו גם הסיבה שאנשים בעלי עור בהיר המבקשים להסיר שיער כהה יזכו להצלחה טיפולית גבוהה יחסית. מסיבה זו חשוב גם להיזהר מחשיפה לשמש בזמן הטיפול בכדי שלא ייווצר מצב שהמכשיר  יזהה את העור השזוף כמטרה ויגרום לכוויה מיותרת.

אין כיום מכשירים היודעים לתת מענה הולם לשיער בהיר או לבן לכן הסרת אלו בעזרת אנרגית לייזר / קרן אור אינה יעילה. לאזורי גוף שונים קיימים אחוזי הצלחה טיפולית שונים מסיבות אנטומיות ביולוגיות. אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הם בטיפול בבתי שחי ומפשעות שם בד”כ השערה היא שחורה ועבה והעור בהיר.

 

לסיכום, רצוי לבחור במטפל מנוסה, להתאים את רף הציפיות לרף היכולות ולזכור כי המונח “חלק לתמיד ” הוא תאורטי בלבד.

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash

שינוי גודל פונט
ניגודיות

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?