יבלות בעור וקונדילומות

יבלות בעור וקונדילומות

[ninja_forms_display_form id=”19″]

יבלות בעור וקונדילומות

הסרתם של נגעי הקונדילומה במרפאתו של ד”ר אכי פרידמן מתבצעת בעזרת צריבת הנגעים על ידי לייזר. סוג טיפול זה הינו היעיל ביותר מבין הטיפולים הקיימים ותוצאותיו הן מיידיות.

חשוב לציין כי טיפול הלייזר מתבצע בהרדמה מקומית, הוא נטול סיבוכים וכרוך בלא יותר מאשר תחושה מינימלית של אי נוחות במהלך הטיפול עצמו.

משך הטיפול הוא מספר דקות בודדות, כאשר יתכן מצב בו יידרש יותר מטיפול אחד.

מהי קונדילומה?

קונדילומה היא למעשה נגע עור, המופיע באופן בלתי סדיר על גבי אברי המין של נשים וגברים, או לחלופין באיזור פי הטבעת, בטן תחתונה ואיזור המפשעה.

ההדבקות במחלה קורית במהלך מגע ישיר בעור נגוע, לרוב במהלך קיום יחסי מין.

הגורם לאותן קונדילומות הוא נגיף הפפילומה האנושי. הנגעים יכולים להופיע על גבי העור בין מספר ימים ועד למספר חודשים מיום ההדבקות בפועל.

סימפטומים ואבחון:

הסימפטום העיקרי של הופעת נגעים על גבי העור, בעלי צורה בלתי סדירה ומרקם מחוספס באיזור איברי המין או פי הטבעת, בטן תחתונה ומפשעה.

לעיתים הופעתן של יבלות הקונדילומה מלווה בתחושת צריבה אך הן אינן גורמות לתחושת גירוד או לכאב כלשהו.

אבחון התופעה, מתבצע באמצעות בחינה גופנית המתבצעת על ידי רופא מנוסה המתמחה ברפואת עור ובדרך כלל אין צורך בבדיקה מורכבת המצריכה לקיחת ביופסיה.

“טיפול הורס” עבור קונדולימות ויבלות עור

הסרתם של נגעי הקונדילומה במרפאתו של ד”ר אכי פרידמן מתבצעת בעזרת צריבת הנגעים על ידי לייזר. סוג טיפול זה הינו היעיל ביותר מבין הטיפולים הקיימים ותוצאותיו הן מיידיות.

חשוב לציין כי טיפול הלייזר מתבצע בהרדמה מקומית, הוא נטול סיבוכים וכרוך בלא יותר מאשר תחושה מינימלית של אי נוחות במהלך הטיפול עצמו.

משך הטיפול הוא מספר דקות בודדות, כאשר יתכן מצב בו יידרש יותר מטיפול אחד.

מדובר למעשה בקרן לייזר ההורסת את הנגע נקודתית עשויה להיות פתרון ליבלות עקשניות לטיפולים אחרים, לייבלות מרובות אשר בהן קיים קושי אוביקטיבי לטיפול מקומי וליבלות המצויות באזורים נסתרים “ורגישים”. הטיפול מתאים לנשים וגברים כאחד. הוא קצר כרוך בכאב נסבל ונקודתי ובהליך ריפוי קצר וכמעט בלתי מורגש.

מהו וירוס הפפילומה?

וירוס הפפילומה (HPV) משתייך אל קבוצה המונה יותר מ- 200 זני וירוסים שונים כאשר פחות ממחצית מהם נוטים להתפשט במהלך מגע מיני.

בשונה ממחלות מין אחרות, הנגיף לא מועבר על ידי נוזל הזרע או על ידי חשיפה לדם של אדם הנושא את הנגיף, אלא רק על ידי מגע ישיר עם עורו של אדם הנושא נגיף זה, גם אם אין סימנים חיצוניים כלשהם כדוגמת יבלת הקונדילומה.

ברוב המוחלט של המקרים הגוף מתגבר לבד על הנגיף. במקרים נדירים בהם הגוף לא מצליח להתגבר בעצמו על הנגיף, עלול להתפתח גידול סרטני באיזור איברי המין והמעי הגס.

הידבקות בוירוס הפפילומה

מידי שנה, נדבקים מיליוני אנשים, מרחבי העולם כולו, בוירוס הפפילומה.

אם לעמוד על דיוקם של הדברים, למעשה, כארבע חמישיות מאוכלוסיית העולם תדבק בוירוס עד הגיעה לגיל 50.

ההדבקה נעשית על ידי מגע עם עור הנגוע במחלה, וההדבקה יכולה להתבצע גם אם לא מתקיימים סימנים חיצוניים לקיומו של הוירוס.

רק כעשירית מהנדבקים בוירוס הפפילומה יפתחו גם את יבלות הקונדילומה.

כיצד מונעים הדבקות בוירוס?

ניתן להדבק בוירוס הפפילומה על ידי קיום יחסי מין עם אדם הנושא את הנגיף.

חשוב להדגיש כי מרבית האנשים כלל אינם יודעים כי נדבקו במחלה וזאת משום שלא מתקיים ביטוי קליני כלשהו להדבקות בוירוס.

האופן היחיד בו ניתן להמנע לחלוטין מהדבקות בוירוס היא המנעות מקיום יחסי מין עם נשאי הנגיף, או ביאה במגע ישיר עם חלקי עור הנגועים במחלה. גם שימוש בקונדום אינו מהווה ערובה לכך שהנגיף לא יועבר בעת מגע ישיר.

לשאלות נוספות השאר/י את פרטייך ונציג מהמרפאה יצור עימך קשר בהקדם

וירוס הפפילומה
יבלות באברי המין – מורה נבוכים
עגבת (סיפיליס) – סלב דרמטולוגי

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash

שינוי גודל פונט
ניגודיות

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?