ציפורן חודרנית

[ninja_forms_display_form id=”19″]

ציפורן חודרנית

מהי? ואיך?

ציפורן חודרנית הינה תופעה מוכרת ונפוצה הנגרמת ממגוון סיבות. העיקרית שבהן הינה גזיזה לא נכונה של הציפורן ומתאפיינת במופע של כאב מקומי המלווים לעיתים באודם , חום והפרשת מוגלה באזור הנגוע. התופעה מצריכה התייחסות כבר במצב הראשוני ובמצבים הקשים יותר – טיפול כירורגי לפתרון הבעיה. הטיפול הראשוני כולל אמבטיות והשריית הרגל במים חמים וסבון אנטיספטי ושימוש במשחות אנטיביוטית מקומיות.
במצבים הקלים ניתן לנסות ולפתור את הבעיה ע”י הרחקת הקצה החודרני אם באופן עצמאי או בסיוע של פדיקוריסטית. הצורך בפעולה כירורגית עולה כאשר הזיהום הינו משמעותי והטיפול צריך שיתבצע ע”י רופא מיומן בפעולה. עיקר הפרוצדורה הכירורגית הוא הסרת חלק הציפורן הגורם לדלקת וטיפול ממוקד בעזרת מכשיר לייזר לאזור ממנו צומחת הציפורן בכדי למנוע צמיחה עתידית מאזור זה. הפעולה הינה קצרה, אמבולטורית (המטופל חוזר לביתו מיד לאחר סיום הפעולה) ומתבצעת בהרדמה מקומית של האזור המטופל.
התופעה המהותית המלווה את התהליך עשויה להיות כאב מקומי עליו ניתן להקל בעזרת משככי כאבים וכמו כן, יש במרבית המקרים ליטול טיפול אנטיביוטי. יש צורך במנוחה בבית במשך יומיים שלושה לאחר ביצוע הפעולה ובמשך שבועיים קיימת הגבלה מבחינת הליכה / ריצה / פעילות ספורטיבית.

זהו טיפול שאמור להיתבצע ע”י רופא המתמחה באבחון הבעיה, מכיר היטב את האנטומיה המקומית ומסוגל לבצע את הפרוצדורה גם בתנאים מגבילים של זיהום פעיל.
הפעולה הינה פשוטה , קצרה ומבוצעת בהרדמה מקומית כשאר לאחריה קיימת מגבלה (הנגזרת מחומרת המצב הראשוני) למשך מספר ימים.
מטרת הטיפול היא לפתור את הבעיה ולגרום לכך שהיא לא תישנה באצבע המטופלת

לשאלות נוספות השאר/י את פרטייך ונציג מהמרפאה יצור עימך קשר בהקדם

[ninja_forms id=71]

© 2024 - All rights reserved to Dr. Acky Friedman           |           Privacy policy           |           Site built by Subsmash